søndag, juli 11, 2004

Dagens Churchill?
En blog er vel næppe komplet uden et par ord fra forrige århundredes største statsmand, Winston S. Churchill. Citaterne er sakset fra The Quotations Page, som har citater fra alle, om alt. Teknikken bag er et simpelt php script der vælger et tilfældigt citat fra en tekstfil.

Jeg har kun brugt php et par dage, men jeg er imponeret over hvor nemt det er at gå til, og hvor let dagligdagsoperationer foregår. Fx. indlæses tekstfilen i ovennævnte eksempel i et array ved brug af et enkelt statement. Måske er jeg her let at begejstre, da jeg hovedsagelig har kodet PL/I på IBM mainframes. Her ville samme operation skulle gøres "i hånden" - åbn filen, læs første record, loop gennem filen, luk filen osv. Så det er ikke så svært at se hvorfor jeg er begejstret.

Ingen kommentarer: